Saturday, July 28, 2012

Ciput versi junior =)

Assalamualaikum!!


Sekarang ni dah pukul 2.47 pagi. Aiseh, tak boleh tidur dah aku ni. Tadi, lepas tengok tv lebih kurang pukul 11.00 malam aku dah tidur senyap. Masa tengok Mega Movie kat TV3 tadi, aku dah tertidur depan tv. Aku masuk dalam bilik lepas Abang Cik kejut aku suruh tidur dalam bilik. Aku pun dengan longlainya bawa masuk sekali si comel Ciput, kucing baru a.k.a adik baru aku dalam bilik. Comel sangat! Comel macam ni. Tapi dia lagi banyak putih. Dalam gambar tu banyak warna hitam. ^ . ^




Ni kes tak boleh nak upload gambar. Habis gambar kucing lain dikebas. Huhu..




Nak dijadikan cerita pagi-pagi buta ni. Ciput tiba-tiba gigit-gigit manja kaki aku. Aku ingat dia nak kejut aku bangun sahur ke, solat Subuh ke. Aku pun sengih kat dia, gerak-gerak kaki sikit, lepas tu tidur balik. Malas nak bangun sebenarnya. Kesian dia tak dilayan. Hehe. Then, aku rasa ada dia naik atas aku, selit-selit kat bawah lengan aku, mengiau. Slow je dia mengiau. Aku pun bangun dan tanya dia " Ciput nak apa ni? Kak long ngantuk la..". Dia turun dari katil dan pergi ke arah pintu, aku pun buka pintu dan keluar dengan dia. Dia pergi ke arah bekas makanan dia berdekatan dapur. Aihh, rupanya dia lapar. Tengok jam, ya Allah, pukul dua pagi! Apa-apalah Ciput.. Sambil tunggu dia makan, aku ambil air untuk dia. Baru nak pusing pergi letak air, tengok-tengok dia dah ada depan bilik air Abang Cik sambil tengok aku. Aku pun bawa dia ke bilik air aku. Kes malas nak tunggu depan bilik air Abang Cik. Dah tahu dah dia nak 'membuang'. Hehe. Lepas dia 'membuang', aku pun basuh la bilik air tu sampai wangi. Allahu Akbar, dera Kak Long pagi-pagi buta ya! Macam-macamlah adik aku sekor ni. Haha!


Lepas excercise basuh bilik air, aku pun buka iPad then online. Haha! Sekarang ni Ciput tengah tidur atas riba aku. Mula-mula tadi, dia kacau aku online, pijak-pijak screen iPad. Lepas tu aku gosok bawah dagu dia, then dia tertidur sendiri. Comellah awak! Hihi..




Sebenarnya, kucing ni Angah bawa dari asrama dia. Kata Angah, dia masuk dalam beg telekung kawan Angah lepas solat terawih. Terbawalah dia sampai asrama. Lastly, budak-budak ni bela dalam bilik. Itulah cerita mula-mula Ciput. Semalam aku ambil Angah dari asrama, dia bawa sekali Ciput naik kereta. Balik rumah, Adik, adik bongsu aku letak dalam bilik air masa dia nak 'membuang'. Lepas sekali 'membuang', dia dah pandai cari bilik air sendiri. Memang pandai! Semalam dia dah 'buang' sampai lima kali. Empat kali tu dia cari bilik air sendiri. Cuma, aku kenalah basuh lepas tu kan. Haha! Mana dia reti nak basuh sendiri. Dia 'buang' sendiri dalam bilik air pun dah cukup bagus dah sebenarnya. Esok, Adik nak mandikan dia pula. Wangilah Ciput kejap lagi. Hehe.



Okey. Habis cerita fasal Ciput. Apa lagi? Aku tak mengantuk ni. Aduh, lagi setengah jam je nak sampai pukul 4 pagi. Nanti nak bersahur. Nampaknya cerita aku habis di sini je dulu. Ada lagi nak cerita sebenarnya, tapi malaslah panjang-panjang sangat. Hehe.. Lain kali pula.


MA' AS SALAMAH, ILAL LIQA'. =)