Saturday, July 14, 2012

Rindunya nak menulis kat sini. =)

ASSALAMUALAIKUM WA RAHMATULLAHI WA BARAKATUH buat blog yang tersayang.. =)



Dah lama sangat tak jenguk blog ni. Sibuk memanjang. Sebenarnya rindu nak buat macam dulu. Hari-hari boleh update blog. Buat apa-apa semua nak cerita kan. Hehe..



Sekarang ni kalau update, tak boleh nak letak gambar. Agak membosankan jugalah. Huhu. Tapi, tak apalah. Bersyukur dengan apa yang ada. Aku sekarang memang agak sibuk. Kerja, tanggungjawab. Banyak sangat. Tapi, terima kasih ya Allah. Semua tu buat aku jadi gembira dan tenang, mengisi kekosongan hati yang dulu. Dulu, buat kerja rumah saja. Sekarang, kena hantar ambil adik-adik sekolah. Alhamdulillah.. Majikan tempat kerja aku memahami. Tengah buat kerja, tiba-tiba kena berhenti sebab nak ambil adik balik dari sekolah. Em, macam mak orang pula kadang-kadang. Haha!



Hari tu, hari Khamis sampai Ahad, 28 Jun 2012 hingga 2 Julai 2012. Pertama kali aku betul-betul rasa macam mak orang. Mama pergi Brunei, tinggalkan kami adik beradik di rumah. Aku kena jadi mak sekaligus ayah pada adik-adik. Ayah aku dah bekerja di Brunei sejak Mac lalu. Em.. Memang dugaan betul dalam tiga hari tu. Dengan baby Sumayyah demam. Berdebar juga aku. Malam pertama dia tidur dengan aku. Mula-mula, pukul 6 petang dah tidur senyap, aku ingat macam tu sampai pagi. Lepas maghrib, aku mula menjahit memandangkan dia dah tidur. Then, pukul 12 tengah malam aku berhenti buat kerja, masuk bilik nak tidur. Tiba-tiba Sumayyah pusing kepala tengok aku, dia senyum. Aku main dengan dia sekejap. Alahai comel sangat! Tapi, aku dah mengantuk sangat, aku pun buat-buat tidur dengan harapan dia akan ikut tidur juga. Tapi, lepas tu dia marah, nangis-nangis sebab aku tak main dengan dia. Punyalah susah dia nak tidur, sebab badan dia panas. Aku memang buntu sangat masa tu. Bagi susu salah, tidur riba salah, gendong tak kena. Lastly, aku ambil kerusi, biar dia tidur dalam tu. Agak lama juga, baru dia tidur. Tu pun tak lena. Kejap bangun, kejap tidur. Aku pun dah ikut sama macam dia, kejap bangun kejap tidur. Pagi tu aku bangun dengan bawah mata bengkak, hitam. Seingat aku, dulu time nak SPM je aku macam ni. Haha! Bila ingat ni, kelakar sangat. Petang esoknya, bagi Sumayyah dekat TOk Ki dan Tok Cik jaga. Pagi Ahad baru ambil semula. Malam tu barulah dia tidur lena dengan aku sebab dah baik demam. Walaupun penat, tapi aku sedar rupa-rupanya best juga jadi mak. Rasa puas sebab dapat mengisi semua masa 24jam. Tak rasa membazir masa. =)


Berkenaan praktikal aku. Dah tamat sebenarnya tempoh praktikal tu. 5 Mac hingga 5 Julai. Cuma tak tahu lagi bila nak ambil sijil di AJB. Maklumlah, jauh dah kita sekarang. Huhuhu.. Insya'Allah dalam bulan puasa ni aku pergi sana. Eh, teringat puasa, tak sabar rasanya menunggu kedatangan bulan Ramadhan ni. Makin kuruslah nampaknya aku ni. Aduh.. Macam mana nak gemuk balik? Hm.. Sekarang ni aku teruskan perkhidmatan aku dengan majikan yang sama dengan status pekerja. Bukan pelajar praktikal lagi dah aku. Hehe. Along, majikan aku, tak bagi aku berhaenti. Dia kata susah nak cari yang dah tahu selok-belok kerja ni. Kalau aku berhenti, dia susah nak cari yang lain. Kalau ada pun, kena ajar semula. Tak cukup sekadar tahu basic. Em, tak apalah kan. Aku pun nak belajar lebih lagi. Insya'Allah aku akan tetap setia di situ. =)


Aku rasa cukuplah penulisan aku hari ni. Dah lenguh belakang tengkuk asyik tunduk mengadap iPad ni. Haha. Okeylah, lain kali aku cuba update lagi. Sayang rasanya nak tinggal blog kesayangan ni. Bye, Wassalam. ^ . ^


SALAM RAMADHAN buat SEMUA UMAT ISLAM!
AHLAN WA SAHLAN ya RAMADHAN! =D





Berkenaan

0 komentar: