Monday, November 29, 2010

29 November 2010

Encik Muhammad Arif Abdul Azis.

Hari ni Pak Kumbang dah daftar masuk politeknik. Politeknik Premier Sultan Abdul Aziz Shah. Seharian aku tak mesej langsung dengan dia. Rindu tak payah cakaplah kan.. Tak tahu nak cerita macam mana rasanya. Huhu.. Dulu aku kat kem PLKN macam nilah juga. Sedihnya.. Hm.. Berat sebenarnya nak lepas dia pergi sana. Tapi, tak apalah. Demi masa depan dia kan..



Belajar elok-elok kat sana ya, awak! Hehe..

Tentang aku pula. Nampaknya adik-adik aku akan bersekolah di Dungun tahun depan. Aku pun insya'Allah akan kembali pada diri aku semula. Masa depan aku. Menyambung cita-cita untuk belajar di Akademi Jarum Berlian. Selama hampir dua tahun aku akan menuntut di sana. Sekurang-kurangnya dekat dengan keluarga kan? Kata orang dua tahun tak lama. Tapi, aku ni melebih-lebih rasa macam nak pergi 10 tahun. Huhuh.. Orang lain belajar lagi lama. Lima ke enam tahun paling kurang. Iyalah.. zaman sekarang susah nak dapat kerja kalau belajar tak tinggi. Em.. Biasanya orang akan belajar untuk kerja. Biasalah kan? Tapi, sebaik-baiknya kita pasanglah niat belajar untuk mencari keredhaanNya. Itu lebih baik. Barulah dapat bekerja dengan ikhlas. Iya kan?



*Rindu sangat kat dia..


1 komentar:

fairy little miya said...

Salam...i like ur bl0g actually...except the c0uple parts..u've potential to be a g0od lady (s0lehah)...but u must av0id that harmful thing (c0uple)...just friendly advise fr0m me...<3