Monday, August 31, 2009

Ya Allah..Ya Rabbi..

Kebelakangan ni, dua tiga hari aku rasa tak tenang sangat. Ya Allah.. memikirkan peperiksaan percubaan SPM hari esok. Kerja-kerja di rumah aku. Huh.. pening juga. Aku mengadu pada ibu. Tapi ibu kata, tak payahlah fikir sangat.. Aku tak tahu nak kata apa. Erm.. memanglah ibu dan ayah aku tak kisah sangat fasal peperiksaan aku. Tapi, sebagai manusia aku pun mahukan yang terbaik. Betul kan?? Esok bermulalah ujian untuk aku. Esok mula 'trial' SPM. Sudahlah dengan borang matrikulasi yang tak selesai-selesai. Fuh.. pening.. Memang susah hidup kalau tak ada ayah. Hm..cakap macam ni rindu pula pada ayah. Aku selalu tak dapat mengawal air mata kalau teringatkan ayah. Aku sejujurnya tak berapa gemar jika orang bertanya tentang ayah aku. Sedih.. Rindu.. Jangan pelik kalau tiba-tiba aku menangis. Huhu..


Berita baru daripada sepupu aku, Kak Sopa.Hari ni adiknya,Najwa dimasukkan ke hospital sebab terkena jangkitan kuman pada paru-parunya. Dah lama Najwa tak ke sekolah. Kasihannya.. dia juga ada 'trial' esok. Tapi, itu dah tak penting. Yang penting sekarang ialah kesihatannya. Agaknya semua ahli keluarganya dalam keadaan tak menentu sekarang. Iyalah, tiba-tiba penyakit tu datang. Sebelum ini, pergi mana-mana klinik pun dikatakan demam biasa. Huh.. Sedihnya.. Walaupun aku bukan keluarganya, tapi aku masih sepupunya. Aku tak tahu nak kata apa. Memang terkedu aku baca blog Kak Sopa. Nak menangis pun ada. Ya Allah, semoga Najwa dan yang lainnya tenang menghadapi dugaannya itu. Amin..


0 komentar: