Saturday, September 27, 2008

Hm..

Banyak juga aku nak cerita hari ni.Erm..mula-mula,fasal ujian lisan.Alhamdulillah aku dah selesai buat semua ujian lisan Bahasa Inggeris dan Bahasa Melayu.Huh,lega rasanya.Itu pun hari Khamis baru buat.Nak tahu sebabnya?Sebab..masa hari Selasa hari tu budak lelaki kelas aku buat hal.Macam mana cikgu tak marah,dah dekat sebulan cikgu suruh bersedia tapi diorang semua belum sediakan apa-apa lagi.Aku pun samalah,hehe..tapi sekurang-kurangnya aku buat jugalah malam tu.Semua budak-budak perempuan mengamuklah bila cikgu merajuk dan terus keluar kelas.Sebabnya,semua dah bermati-matian hafal skrip pembentangan yang dah dibuat.Nasib baiklah hari Khamis tu nama aku antara yang awal cikgu sebut.Kalau tak mesti sekarang ni aku dah terseksa buat benda yang aku benci.Huh..

Oh,aku tak ceritakan apa pembentangan aku untuk ujian lisan.Sebenarnya fasal pengalaman aku sebagai seorang pengawas semasa di sekolah rendah.Oleh sebab saiz badan aku yang kecil ni,banyak jugalah benda-benda kelakar yang aku lalui.Masa menjadi pengawas,aku seorang yang garang jugalah.Hehe..Pernah juga aku cubit seorang budak ni sampai menangis.Dia ugut aku nak beritahu kepada mak ayahnya.Aku cuak juga masa tu.Haha..Satu lagi,masa jaga satu kelas darjah enam,waktu tu aku baru darjah enam,pat.Aku benci betul seorang abang ni.Dia ni..err..lelaki lembut.Dia selalu buat bising saja.Aku marah,dia lawan balik.Mentang-mentanglah dia besar kan?Dia memang suka sangat mengusik aku.Ada hari tu dia geram dengan aku dan dia cubit bahu aku sampai merah.Aduh,kena penangan lelaki lembut sekali!Hish..Itu sajalah aku cerita bab ni.Malaslah panjang-panjang.

Kedua,aku ada bagi kepada Aina kad raya hari tu.Aina tu budak baru dalam kelas aku.Dia suka duduk seorang dan diam sendiri.Hari Khamis tu juga,dia balas kad raya aku.Aku gembira sangat sebab dapat tahu yang dia pandai melukis kartun anime.Comel sangat dia lukis dalam kad yang diberi pada aku.Dahlah aku ni suka sangat-sangat anime.Seronoknya!!Dan,hari tu Murnirah balik sekolah awal.Dia terpaksa hantar adiknya pergi ke sekolah awl.Aku memang sudah lama menunggu saat ni.Saat balik bersama Aina.Aku nak tanya dia macam-macam.Kalau di sekolah mungkin dia malu untuk berterus-terang di depan orang.

Semasa aku berjalan pulang bersamanya,aku bertanya "Kenapa awak selalu senyap dalam kelas?".Selepas tu,dia ceritalah.Sebenarnya,dulu dia agak bising jugalah.Ha?Aku pun terkejut juga bila dia cakap macam tu.Erm..dia kata dulu ada seorang rakannya menegurnya kerana dia selalu buat bising.Selepas itu,dia terus jadi pendiam.Tak berapa nak bercakap.Tapi,aku terfikir juga teruk sangat ke tahap kebisingannya sampai kena tegur?Hm..Ok-lah,aku dah dapat tahu kenapa selama ni dia senyap saja.

Hm..lupa pula!Rahmah dan Azza ada bagi pada aku nombor telefon bimbit seorang budak ni.Tak payahlah tahu siapa kan??Hehe..Aku mati-mati cakap yang aku tak minat langsung dah budak tu.Mereka boleh pula usaha untuk buat aku sukakan dia balik.Pening jugalah dengan kerenah mereka ni.Sebenarnya,budak yang aku maksudkan tu aku minat dari tingkatan satu lagi.Tapi,sekarang ni dah tak ada perasaan langsung dengannya.Hish..Apalah..

0 komentar: