Saturday, February 27, 2010
Friday, February 26, 2010
Seni aku?? Seni ke? Hehe..
Pelukis graffiti : Abang Cik, adik aku.
Pewarna : Aku.
Lebih lanjut, di http://silverboyz777.blogspot.com/
Pelukis : Aina Azman, kawan aku.
Pewarna : Aku.
Kesimpulannya, aku suka sangat mewarna. Heheh.. Kecil-kecil tak nak buat. Bila besar sibuk nak buat kan? Haha..
Tulisan tangan wananis pada 6:05:00 PM 0 komentar
bab : HidupKu
Thursday, February 25, 2010
Sibuk sangat..
Aku ni sibuk sangat ke? Ni pun dah sampai tengah malam buta baru boleh 'online'. Aku mengadu pada Ibu.. Ibu cakap, "Alah, Kak Long sibuk macam mananya. Asyik mengadap internet saja". Haish.. Mana adalah. Aku ada jadual. Belum sampai masa mana boleh buka laptop. Siap kerja rumah baru boleh makan. Kadang-kadang tu aku tak makan pun. Huhu.. Ibu mana tahu. Aku duduk di rumah berseorangan dengan Ciput dan Ciko saja. Dahlah nak jaga dua ekor tu macam jaga anak. Eh, macamlah aku pernah jaga anak. Anak kucing iyalah juga. Kalau tinggal bergaduh nanti. Haih..
Semalam sempat juga buat dua biji kek coklat dengan Ibu dan Cik Nina. Hehe.. Em.. Malas nak 'edit' gambar. Adobe Photoshop dah tak ada. Sedihlah juga.. Huhu..

Kawan-kawan aku yang tak kerja semua cakap bosan duduk kat rumah. Tapi aku ni tak rasa bosan pun. Macam-macam kerja aku buat. Oh ya.. aku menjahit. Lupalah.. Heheh..
Bila agaknya keputusan SPM keluar? Jiran aku cakap Isnin ni. Aku terkejut jugalah. Sebab cepat sangat kot..Betul ke tak jiran aku ni ha? Huhuh..
Tulisan tangan wananis pada 12:57:00 AM 0 komentar
bab : HidupKu
Tuesday, February 23, 2010
Apa?? Apa??
22 Februari 2010
11.58 p.m.
Aku hanya mampu menulis sependek ni? Heheh.. Gembira. Terharu. Semua ada. Pagi tadi memang mata aku bengkak, sebabnya? Aku menangis. Haha.. Sampai di sini saja yang aku mampu taip. Tak boleh lebih-lebih. Hehe..
Keputusan SPM nak keluar?? Hah?? Kalut.. Kalut.. Tak keruanlah aku. Huhhu..
Tulisan tangan wananis pada 5:38:00 PM 0 komentar
bab : HidupKu
Friday, February 19, 2010
Tengok la dulu..
Aku memang suka sangat cakap.. "Tengoklah dulu..". Tak tahu sebab apa. Huhu.. mungkin selama ni aku tak bebas sampaikan aku tak tahu nak buat keputusan yang tepat. Aku tak tegas. Aku memang lebih suka ikut kata Ibu dan Ayah. Kawan-kawan aku kata, aku dikongkong. Tapi, aku tak rasa pun aku dikongkong. Haha.. Aku tak kisah pun. Memang aku mengaku kalau orang cakap macam tu. Hakikatnya, masa kecil dulu memang aku rasa sangat dikongkong. Tapi, bila dah matang aku rasa suka hidup aku dikongkong. Alah bisa, tegal biasa kan?
Kebelakangan ni Ibu selalu tanya aku, "Kak Long, kalau Ibu nak buka kedai, Kak Long nak sambung belajar ke nak bisnes?" . Hm.. aku tak tahu nak buat keputusan. Kalau ikutkan hati, aku dah malas nak belajar. Kemalasan aku ni memang terserlah sejak tingkatan empat. Aku memang sedar pun. Orang lain semangat belajar untuk SPM, aku?? Huhu.. Macam tak ada semangat saja. Dahlah dengan slamber tak pergi sekolah tanpa sebab munasabah. Hohoh.. Kalau orang tanya aku tak menyesal ke ponteng sekolah, aku cakap tak. Dah memang tak menyesal, takkan nak buat-buat menyesal pula. Huhu..
Akhirnya, satu saja keputusan yang aku buat. Kalau keputusan SPM aku okey, maksudnya 4A ke atas, aku sambung belajar. Tapi kalau bawah daripada tu, aku rasa baik aku uruskan kedai saja. Aku dah letakkan prinsip, aku harus sedia dengan apa jua perkara yang mendatang. Jadi, kalau ikutkan hati, memang 70% aku nak jaga kedai saja. Menjahit. Tapi, kalau keputusan aku baik memang sayanglah juga kalau tak pergi jauh.
Ni gambar manik yang aku buat tahun lepas. Entah baju siapalah ni. Aku pun tak ingat. Huhu..
Tulisan tangan wananis pada 3:18:00 PM 0 komentar
bab : HidupKu
Subscribe to:
Posts (Atom)