Monday, May 31, 2010

PLKN sesi ke-3



Semakan Status Terpilih Dan Semakan Penempatan Bagi Kump. 3 Siri 7/2010

NAMA:WAN ANIS ATHIRAH BINTI WAN KHAIRUL ANNUAR
NO. KAD PENGENALAN:92070211****
KUMPULAN:3
PUSAT BERKUMPUL:PERHENTIAN BAS KAJANG, JLN REKO, KAJANG
NEGERI PUSAT BERKUMPUL:SELANGOR
NAMA KEM:KEM ULU PARI, REMBAU, NEGERI SEMBILAN
ALAMAT KEM:KEM ULU PARI AQUA VILLAGE
KAMPUNG GADONG
KOTA
POSKOD KEM:71350
BANDAR KEM:REMBAU
NEGERI KEM:NEGERI SEMBILAN
TARIKH LAPOR:21-JUN-2010
MASA LAPOR:09:30 PAGI
CATATAN:Pelatih Terpilih Siri 7/2010
NPP:Muatturun Notis Pemberitahuan Pelatih (NPP)



Thursday, May 27, 2010

KMKm atau SKM??


Semalam.. Aku buka internet. Seperti biasa aku akan menjelajah Facebook dulu tanpa memikirkan benda lain. Tak lain tak bukan pergi situ bersembang dan buang masa. Lepas tu, melilau tengok komen-komen orang. Hehe.. Tapi, bagus jugalah aku menyibuk ni. Aku dapat tau banyak benda. Terutamanya mengenai benda-benda yang aku biasanya lambat tau. Uhuk.. Biasalah orang macam aku kan.. Malas tengok berita. Malas baca suratkhabar. Kadang-kadang buatlah juga. Baiklah juga seposen. Hohoh..

Dan daripada Facebook jugalah aku tahu yang keputusan penempatan calon ke matrikulasi bagi pengambilan kedua dah keluar. Tapi, aku ni macam biasalah tak berapa 'excited' sangat. Huhu.. Tak berubah lagi rupanya aku ni. Haih.. Lepas 'offline' Facebook, aku terus ke Blogger pula. Sengaja lambat-lambat sikit tengok keputusan matrik. Baca blog orang. Hm..

Agak-agak dalam sejam dua barulah aku habis meng'usha' blog orang. Oh, tak sangka aku baca lambat sampai macam tu. Heh.. Lepas tu, barulah aku semak keputusan matrik..



Program Pengajian : Program Satu Tahun
Kursus : M001-Sains
Nama Kolej : 56 - Kolej Mara Kulim (KMKm)
Tarikh Mendaftar : 25 Mei - 3 Jun 2010



Mula-mula dapat tu rasa teruja nak cerita kat orang. Lepas cakap kat Ibu, aku telefon Ayah. Lepas telefon Ayah, aku berfikir, berfikir dan berfikir. Agak berat juga. Sebenarnya, ada satu perkara yang membuat aku berfikir panjang. Akademi Jarum Berlian. Em.. aku tak pernah cerita kan fasal benda ni?

Aku tak tau nak cerita macam mana tentang Jarum Berlian ni. Tapi ini berkenaan dengan Sijil Kemahiran Malaysia (SKM). Aku lebih berminat dalam bidang kemahiran berbanding akademik. Tentang ini, aku berani cakap ramai yang tak setuju dengan pilihan aku. Termasuklah keluarga aku. Tapi bukan Ibu, Ayah dan adik-adik akulah.. Yeah, memang ramai yang akan cakap, "Ruginya dapat matrik tapi tak nak masuk..". Em.. Aku rasa aku lebih tahu apa yang aku inginkan. Biarlah apa orang kata. Ya Allah, moga-moga aku dapat buat keputusan yang tepat kali ini. Tengoklah tiga empat tahun lagi. Satu lagi butik akan wujud kat Kajang ni. Hehe.. Oh, berangan.. Berangan..

Bila pula keputusan penempatan calon PLKN na keluar?? Benda ni agak kacaulah..


Tuesday, May 25, 2010

Dimanakah Cinta...??!



MUNGKIN ANTARA KITA YANG PERNAH TERBACA KISAH NI..
KISAH YANG BANYAK PENGAJARAN
ADA KEBENARAN YANG TERSEMBUNYI..
HAYATI…

Dalam satu kisah percintaan yang menarik. Sepasang suami isteri berjalan di tepi sebuah tasik yang indah. Kemudian mereka berhenti di sebuah bangku yang disediakan di tepi tasik. Kemudian si isteri bertanya kepada si suami. Ini dialog mereka…

Isteri: Mengapa abang menyukai saya? Mengapa abang cintakan saya?

Suami: Abang tidak boleh menerangkan sebabnya, namun begitu abang memang menyayangi dan mencintai Sayang!

Isteri: Abang tak boleh terangkan sebabnya? Bagaimana abang boleh katakan abang sayang dan cintakan saya sedangkan abang tidak boleh menerangkannya.

Suami: Betul! Abang tak tahu sebabnya tetapi abang boleh buktikan bahawa abang memang cintakan Sayang!

Isteri: Tak boleh beri bukti! Tidak! Saya hendak abang terangkan kepada saya sebabnya. Kawan-kawan saya yang lain yang mempunyai suami dan teman lelaki, semuanya tahu menerangkan mengapa mereka mencintai. Dalam bentuk puisi dan syair lagi. Namun begitu abang tidak boleh terangkan sebabnya

Si suami menarik nafas panjang dan dia berkata


“Baiklah! Abang mencintai Sayang sebab sayang cantik, mempunyai suara yang merdu, penyayang dan mengingati abang selalu. Abang juga sukakan senyuman manis dan setiap tapak Sayang melangkah, di situlah cinta Abang bersama Sayang!”

Si isteri tersenyum dan berpuas hati dengan penerangan suaminya tadi. Namun begitu selang beberapa hari si isteri mengalami kemalangan dan koma.

Si suami amat bersedih dan menulis sepucuk surat kepada isterinya yang disayangi. Surat itu diletakkan di sebelah katil isterinya di hospital.






Surat tersebut berbunyi begini:






“Sayang!

Jika disebabkan suara aku mencintai mu… sekarang bolehkah engkau bersuara? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.

Jika disebabkan kasih sayang dan ingatan aku mencintai mu…sekarang bolehkah engkau menunjukkannya? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.

Jika disebabkan senyuman aku mencintai mu… sekarang bolehkah engkau tersenyum? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.

Jika disebabkan setiap langkah aku mencintai mu…. sekarang bolehkah engkau melangkah? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.

Jika cinta memerlukan sebabnya, seperti sekarang. Aku tidak mempunyai sebab mencintai mu lagi.

Adakah cinta memerlukan sebab? Tidak! Aku masih mencintai mu dulu, kini, selamanya dan cinta tidak perlu ada sebab. Kadangkala perkara tercantik dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat, dipegang. Namun begitu… ia boleh dirasai dalam hati.”


*terjumpa dalam Facebook.



Sunday, May 23, 2010

Benci!!


Kebelakangan ni muka aku dah tumbuh banyak jerawat. Argh!! Oh, okey. Biasalah kan.. Huhu.. Mungkin disebabkan aku baru tukar jenis pencuci muka. Sabar sajalah.. Em..

Tapi, ada satu benda lagi yang menambahkan jerawat aku. Aku benci nak cakap. Tapi, biarlah. Ni blog aku kan? Oh, benci gila perasaan yang satu ni. Dah lama perasaan ni tak hidup dalam diri aku. Sekarang ni dah hidup balik pula. Haih.. Aku rasa nak menangis. Nak nangis!! Huhu.. Rasa cemburu gila nak mati okey! Ergh.. Geram. Macam mana nak tafsirkan rasa marah aku ni? Agaknya macam api yang dah bakar 10 buah rumah kot. Sakitnya hati!!!

Ya Allah.. Aku tak tahu macam mana nak tahan rasa sakit hati ni. Geram gila!! Dada ni rasa macam nak meletup dah. Kepada orang yang dah buat aku rasa macam ni.. Aku tak tahu nak cakap macam mana. Hah! Macam mana aku nak simbah air kat 'api' yang semakin marak ni?? Rasa nak menangis puas-puas!!! Rasa nak sebut nama dia kuat-kuat. Nak pekik bagi semua orang tahu. Tapi, aku tahu aku tak mampu. Uhh..


Sunday, May 16, 2010

I'm Nice Blogger.. Hehe..



1. Apa yg bermain dlm fikiran kamu sekarang?

Rindu kawan-kawan sekolah. Sebab hari ni hari guru. Hehe..


2. Nama samaran kamu?

Wan Anis. Kak Long. Hihi..


3. Berikan tiga orang yang kamu sayang

Lebih tiga kot.. 'Family' dah enam. Kawan-kawan. Dan, dia.


4. Panggilan untuk si dia

Tak ada.


5. Hadiah yang korang impikan dari orang tersayang?

Mereka sayang aku. Tu pun dah lebih dari cukup.


6. Blog mana korang suka follow?

Banyak! Hohoh..



*tak mampu nak bagi 'award' kat orang dah.. Haha..


Friday, May 14, 2010

Adamaya


Tema cerita ni agak sama dengan cerita Asmaradana. Mengenai seorang lelaki yang tak dapat menerima kenyataan yang kekasihnya sudah menjadi milik orang lain. Cuma, cerita ni tak terlalu berat. Lebih sempoi..

Sebenarnya, kebelakangan ni saja aku baru mula tengok cerita ni. Sebelum ni aku tak tengok pun.. Minggu lepas kot aku tengok cerita ni macam 'best' pula. Hehe.. Lepas tu barulah aku melekat depan TV pukul 6.30 hingga 7.30 petang.

Ini dia adik Mya Sara atau lebih dikenali sebagai Amani. Memang comel sangat! Mungkin sebab dia jugalah ramai yang melekat depan TV bila drama ni bermula. Hohoh..


Wednesday, May 12, 2010

Ciko oh Ciko..




Ciko hilang!!! Huhu.. Sedih kot..

Sampai sekarang tak balik-balik lagi..



Sunday, May 9, 2010

Rasa nak tulis..




I love you
like
I never ever love no one before you..



Saturday, May 8, 2010

Sofea Jane - Black


Kau ibarat permata di dalam hiasan kaca
Yang tak bisa disentuh
Namun hanya boleh dipandang
Ingin sekali ku sentuh
Ingin jua ku memiliki

Kau selalu membuat hatiku merasa berat
Dan kau yang selalu ada
Saat semua pergi
Bagaimana mungkin
Untuk kau mengerti

Kini telah ku sedari
Mimpiku tak bererti sendiri

korus :
Andai kau tahu
Apa yang ku mahu
Mahukan dirimu ‘tuk mendekatiku
Dan aku tak bisa memaksa dirimu
Walau dalam tidur
Ku kan menantimu hingga akhir nanti

Kau selalu membuat hatiku merasa berat
Dan kau yang selalu ada
Saat semua pergi
Bagaimana mungkin
Untuk kau mengerti

Kini telah ku sedari
Mimpiku tak bererti sendiri

Ulang korus 2x


Separuh jiwaku pergi - Anang



Separuh Jiwaku Pergi
Memang indah semua
Tapi berakhir luka
Kau main hati
Dengan sadarmu
Kau tinggal aku


korus :
Benar ku mencintaimu
Tapi tak begini
Kau khianati hati ini
Kau curangi aku

Kau bilang tak pernah bahagia
Selama dengan aku
Itu ucap bibirmu
Kau dustakan semua
Yang kita bina
Kau hancurkan semua


*aku teringat seseorang..

Thursday, May 6, 2010

Asmaradana



Aku minat sangat cerita ni. Bagi aku, cerita ni memang 'best'. Pengakhiran cerita ni memang bagus sebab lain daripada yang lain. Hero dan heroin tak disatukan. Lagi satu, watak utamanya atau heronya berubah daripada baik kepada jahat. Dah lama tinggal sekolah. Lupalah.. watak apa ya? Dinamis?? Hehe.. Cerita ni dah tamat Isnin lalu. Cuma tak ada kesempatan nak 'post' kat blog ni..

Shaheizy Sam. Aku memang minat dengan lakonan dia. Semua watak yang dipegang menjadi. Dia pandai buat mimik muka. Tengok dia menangis dalam cerita ni, aku pun rasa nak menangis. Eh, bukan rasa tapi memang menangis pun. Haha.. Dalam drama kali ni dia memegang watak sebagai Amran yang amat mencintai Azizah. Di akhir cerita, Amran menjadi gila disebabkan tak dapat menerima perkahwinan antara Azizah dengan orang lain.

Tiz Zaqyah memegang watak sebagai Azizah. Pada awal cerita, Azizah memadu kasih dengan Amran. Tetapi cintanya beralih arah setelah berkahwin dengan orang lain. Akhirnya, dia terpaksa membunuh Amran demi mempertahankan keluarganya.


Award.. Layak ke? Terima kasih Kak Sopa.. Hehe..


Kak Sopa.. Kak Sopa.. Boleh tak kalau Kak Long tak 'link'kan benda ni?? Hehe..

Aku tujukan 'award' ni kat..

Wan Nurul Syafawati

Wan Anis Azuwa

Siti Zulaikha

Nurzalikha

Siti Aeishah

Nur Farihah

Azza Syazana

Amira Aqilah

Alamak! Tak cukup 10. Tak apalah. Hehe..

Tujuh perkara tentang aku :

-Benci rokok tapi bukan perokok-
-Agak pendiam, diam-diam ubi-
-Keluarga mesti didahulukan-
-Setia-
-Agak lurus-
-Tak boleh makan pedas-
-Suka menangis, terlalu banyak air mata-


Monday, May 3, 2010

Kak Noni bertunang..

Tarikh : 1 Mei 2010
Tempat : Rumah Aboh (hehe..)
Masa : Dari 11.00 pagi hingga 4.00 petang
Tema : Merah jambu (Pink2..)