Monday, April 26, 2010

Sengsara.. Huhu..

Sabtu lalu, aku ke MetroPoint. Tak seronok langsung. Huh.. Iyalah, pergi tak sampai setengah jam pun. Beli 'paper bag' dan terus keluar dari situ. 'Paper bag' tu memang agak pentinglah.. Oh, tak puas! Tak puas langsung! Aku yang dah lama tak pergi 'window shopping' ni rasa macam.. ergh.. tak tahulah nak cakap. Terseksa kot..

Keluar dari MP, Ayah, Ibu, aku, dan Adik pergi ke Pasar Kajang. Okey, agak pelik bila aku cakap yang inilah kali pertama aku menjejakkan kaki di situ walaupun dah enam tahun aku tinggal di Kajang. Haha.. Tak apa, janji aku pernah juga pergi kan? Hehe.. Oh, ya. Sebelum tu aku ada pergi ke kedai kasut yang terletak berhampiran pasar tu dengan Adik. Aku memang dah lama berhajat nak mencari kasut yang sesuai untuk ke majlis kahwin. Huhu.. Sedih betul bila terpaksa pakai kasut yang tak sesuai langsung dengan baju.. Sebab tu aku nak cari kasut yang lain. Em.. mula-mula masuk ke kedai tu, mata aku melilau mencari-cari yang berkenan. Tapi tak ada satu pun yang aku suka.

Lepas tu, ada sorang kakak.. eh, kakak eh? Entah-entah sama umur dengan aku. Haha.. Dia tanya aku,

"Adik nak cari kasut yang macam mana ya?" tengok dia panggil aku adik. Sebab tu aku panggil dia kakak. Hehe..

"Oh, saya tengok-tengok je..," aku hanya tersenyum.

"Em.. Adik cari 'heels' ya? yang ni yang terbaru..," dia tunjukkan kasut yang dimaksudkan. Pandai kakak tu. Macam tau-tau saja. Hehe.. Oh, aku lupa yang aku pinjam 'heels' Angah hari tu. Patutlah dia tahu. Haha..

Tengok saja kasut tu aku macam terpukau sekejap. Aiyoo.. Pandai pula kakak ni pilih. Memang kena dengan selera aku. Cantik kot.. Aku pun angkat kasut tu. Bukan untuk dicuba, tapi nak tengok harga. Hehe.. RM59.90. Okeylah tu. Aku nak sangat tapi aku ada ke duit sebanyak tu? Aduh.. Kalau ada duit dah tentu aku beli. Iyalah, bukan senang nak cari kasut aku. Dahlah saiz susah nak cari, cerewet pula. Haish.. Lagi satu, kenapalah selera aku tinggi sangat? Asal benda yang aku berkenan saja mesti mahal. Uhh..

'Point'nya di sini ialah.. mana aku nak cari duit? Poket aku memang kering-kontang ni. Huhu.. Nak kerja tak boleh. Nak pergi dating pun tak syok kalau tak ada duit ni.. Eh? Bila masa aku pandai dating ni ha? Ish.. Haha.. Sengsara betul hidup tak ada duit. Memanglah duit bukan segalanya. Tapi, segalanya perlukan duit kan? Hm.. Kenapa aku rasa zaman aku sekolah lagi kaya dari zaman aku sekarang? Huhu..

0 komentar: