Friday, April 2, 2010

Lulus.

Aku tahu aku sepatutnya dah lama dapat tanda 'P' ni. Tapi, nak buat macam mana kan? Hehe.. Alhamdulillah.. Akhirnya hari ini aku dapat juga keluar dari satu ujian yang memang agak mencabar. Bagi aku, bukan senang nak dapat ni. Hm.. Mungkin ada orang yang pelik kalau baca apa yang aku tulis ni. Huhu.. Memang tak mustahil juga ada sesetengah orang yang setuju dengan apa yang aku katakan.

Bukan maksud aku susah bawa kereta. Cuma susah nak dapatkan lesen P. Sebabnya, banyak benda yang tak kita jangka tak mustahil akan berlaku. Melalui kelalaianku, aku banyak belajar. Ya, sangat banyak benda yang aku belajar dari situ. Aku sedar itulah hikmahnya. Dari situ juga aku jadi banyak berfikir. Kita tak boleh nak salahkan kereta tu. Iyalah, kemungkinan ada kereta yang kondisinya agak tak memuaskan seperti brek tak makan ke.. gear rosak ke.. Semua kemungkinan ini boleh berlaku. Jangan salahkan kereta tu. Sebabnya, memang semua kereta kondisinya berbeza. Aku juga terfikir, bukannya aku nak pakai kereta Kancil sampai bila-bila kan? Jadi, kena biasakan juga dengan benda-benda macam ni. Bersedia untuk apa saja kan? Hehe..

Ya Allah.. Aku bersyukur sangat! Pengalaman aku nak dapatkan lesen P ni memang banyak mengajar aku. Aku lebih menghargai dan terasa nikmatnya pabila menempa kejayaan. Walaupun kejayaan yang tak seberapa, tapi kali ni memang aku rasa lain sangat. Tak tahu nak terangkan macam mana perasaan tu..

0 komentar: