Saturday, August 23, 2008

di MAHA 2008..

Hari pertama.. Selasa (19 Ogos 2008)




Inilah bas yang kami naik untuk ke kawasan-kawasan yang lain di sana.Bas yang ada semua comel-comel.Berwarna-warni macam kanak-kanak.Macam bas tadika pun ada.






Banyak terdapat bonsai di sini.Harga kesemua bonsai yang ada dijual
dengan harga RM25,000 ke bawah.Yang sebelah ni aku tak pasti berapa
harganya.






Yang ini ikan kerapu harimau.Agak menakutkan jugalah rupa ikan ni.Huhu..Itu memang belon aku.Ada mak cik tu bagi.Dia ingat aku budak tahun satu agaknya nak bagi-bagi belon.Tapi,orang dah bagi ambil sajalah.




Inilah kuda yang paling besar dan gagah aku pernah tengok. Ayah aku cakap tinggi kuda ni lebih kurang 7 kaki.








Kami ada singgah di kandang arnab.Memang semuanya comel dan jinak.Kalau masuk kena bayar RM3. Seronok bermain dengan arnab-arnab ni.






RODEO.Satu persembahan yang hebat daripada 'cowboys' bersama lembu dan kuda. Sebenarnya aku agak berminat dengan yang pakai baju putih tu.Hahaha..Dia comel.


Ini adalah hasil-hasil kraftangan orang-orang di Malaysia.Yang sebelah kiri tu budak-budak sekolah yang buat.Pertandingan antara sekolah-sekolah.Keputusan dibuat berdasarkan kreativiti masing-masing.Agaknya bertemakan flora dan fauna.















Ini pula getah yang sudah dikeringkan untuk diproses.Selama ini aku tak tahu-menahu langsung pun fasal getah.Cuma yang aku tahu getah dipanggil latex dalam bahasa sains.Gambar sebelah kiri tu ada dua jenis getah.Yang kuning tu,getah untuk buat kasut dan sarung tangan.Hitam pula untuk buat tayar kenderaan.Yang aku ingat,orang tu cakap yang hitam tu dah dicampur dengan bahan lain.Aku tidak ingat pula nama-namanya.



Ini penyu berkepala dua.Ada banyak lagi sebenarnya.Penyu kembar siam pun ada tapi,aku malas nak letak.




Ketiga-tiga gambar ni semua atau apa yang ada di kawasan yang ada air.Haha..Takkan tak tahu kot?Hm..yang paling kiri tu ialah dugong.Tengah tu ikan emas.Mestilah tahu kan?Dan yang terakhir,kapal.



Model-model tentang kerja-kerja para nelayan di Malaysia.Yang baju hijau itulah adik aku.Angah.




Bonsai ini masing-masing tidak kurang daripada RM5,000.Ramai yang datang untuk melihat keunikan pokoknya.




0 komentar: